Umetnost je i dalje deo Olimpijskih igara, ona živi kroz postere!
Olimpijski posteri, ili plakati su deo većeg plana promocije koji svaki put osmišljava zemlja domaćin Olimpijskih igara za bolju i lakšu komunikaciju ovog velikog sportskog događaja. Olimpijski posteri su usko povezani sa mestom i vremenom održavanja Igara i svaki put odražavaju društveni, kulturni, a ponekad i politički kontekst zemlje domaćina. Oni prenose poruke rečima, slikama i simbolima. Organizacioni komitet zemlje domaćina Igara obično raspisuje umetnički konkurs za izradu postera. Zatim posebna komisija odlučuje koja će prijava biti zvanični poster Igara. Procesu dizajna se često daju stroge smernice za sadržaj, pošto je komisija već odlučila koje elemente želi da uključi u dizajn i specifične poruke koje mora da prenese.




Iako se danas izrada postera smatra neophodnim, na prvim modernim Olimpijskim igrama nije bilo postera specijalno dizajniranih za Igre. Prvi zvanični poster koji je specijalno dizajniran za Olimpijske igre, po odobrenju nadležnog komiteta, bio je poster za Igre 1912. održane u Stokholmu. Plakat je predstavljao marš nacija predstavljenih sportistima koji drže svoje nacionalne zastave.




Da li ste znali?
Danas je jedna od najvećih umetničkih veza sa Olimpijskim igrama dizajn postera/plakata. Organizacioni komiteti Olimpijskih igara i danas pozivaju međunarodno poznate umetnike da dizajniraju plakate. Za Olimpijske igre u Tokiju plakate su dizajnirali umetnici uključujući umetnika mange - Naokija Urasava, slikara - Šinro Ohtakea, grafičkog dizajnera - Daidžiroa Ohara i kaligrafa - Šoko Kanazavu, između ostalih.